.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ستاره شلمچه
طوسي جان! رازهاي ناگفته تو در سينه صحرا نهفته است اما دريغ كه هيچ‌گاه شلمچه لب به سخن نخواهد گشود.اروندرود هيچگاه خاطره رشادت تو را فراموش نخواهد كرد و ديگر طعم شجاعت مثال زدني تو را نخواهد چشيد.سرزمين شلمچه شاهد اسطوره‌هاي ناب‌ تو بود. و امروز اين سرزمين با خون تو بر ديگر سرزمين‌ها احساس غرور مي‌كند. آنروز كه تو رفتي خورشيد از كرانه‌هاي شلمچه رخت بر بست. همه جاي شلمچه را رنگ و بوي دلتنگي فرا گرفت. به هر كسي كه مي‌رسيدي زانوي غم در بغل داشت. بي‌تو كاش ما را هزاران زخم مي‌باريد...
ستاره شلمچه


در رثاي سردار شهيد محمدحسن طوسي قائم مقام فرماندهي لشگر 25 كربلا


(بمناسبت بيست و يكمين سالگرد شهادت سردارشهيد طوسي )


آنروز كه تجاوز آغاز شد و دشمن تا دندان مسلح مرزهاي ميهن اسلامي ما را مورد هجوم وحشيانه قرار داه بود، سردار «طوسي» دنيا را با تمام تعلقاتش رها كرد تا بقيه عمر خويش را در دفاع از اسلام و انقلاب و در جبهه‌هاي جنگ بگذراند. سردار طوسي در روستاي طوسكلا شهرستان نكاء و در خانواده‌اي كشاورز و مذهبي پرورش يافت. قبل از شهادت ايشان دو تن از برادرانش به درجه شهادت نائل گشتند. او آنقدر در خاكريزها و سنگرهاي جبهه، بال پر زد كه بالاخره در صحراي شلمچه جاودانه شد. اما هنوز هيچ قلم و زباني نتوانسته عمق عظمت و ايثار و از خودگذشتگي اين سردار جبهه‌ها را تفسير كند.

طوسي جان! سرانجام لشگر25 كربلا تو را به كربلا رساند و ما مانديم تا به امتداد مبهم خويش بنگريم اگر لشگر25 كربلا همانند خورشيد در جبهه‌ها درخشيد و دشمن را به وحشت انداخت از دليري و شجاعت تو بود. خاكريزها بر پنجه شجاعت تو بوسه مي‌زنند و شبهاي شلمچه راز دار ناله‌هاي تواند.
اروندرود هيچگاه خاطره رشادت تو را فراموش نخواهد كرد و ديگر طعم شجاعت مثال زدني تو را نخواهد چشيد. ستارگان آسمان شلمچه چه رازها كه از تو در سينه ندارند و هرگاه سرّي از اسرار خود را بر ابرها مي‌خوانند ابرها زارزار بر خاك شلمچه مي‌گريند.

سرزمين شلمچه شاهد اسطوره‌هاي ناب‌ تو بود. و امروز اين سرزمين با خون تو بر ديگر سرزمين‌ها احساس غرور مي‌كند. آنروز كه تو رفتي خورشيد از كرانه‌هاي شلمچه رخت بربست. همه جاي شلمچه را رنگ و بوي دلتنگي فرا گرفت. به هر كسي كه مي‌رسيدي زانوي غم در بغل داشت. بي‌تو كاش ما را هزاران زخم مي‌باريد.
بي تو كاش گريه دردمان را دوا مي‌كرد. بعد از تو خاكريزها از فراقت دلتنگ شدند و سنگرهاي جبهه كه با راز و نياز تو جان مي‌گرفتند و خويش مويه كردند.

طوسي جان! تو از فرشتگان فراتر رفته‌اي. مي‌دانم لحظه‌اي كه گلوله دشمن به جسم مطهر تو خورد فرشتگان و ملائك براي آغوش كشيدن تو گوي سبقت از هم مي‌ربودند.

طوسي جان! رازهاي ناگفته تو در سينه صحرا نهفته است اما دريغ كه هيچ‌گاه شلمچه لب به سخن نخواهد گشود.
مگر مي‌شود در لشگربود و ديگر صداي تو را نشنيد؟ مگر مي‌شود فاو و مهران و شلمچه را جست و رد پاي تو را نديد؟ بي‌قراري امان ناله‌هايمان را بريده است.
پارسال وقتي پاره‌هاي پيكر تو را از ديار كربلا آوردند همرزمانت سينه‌زنان و با باراني از تكبير و اشك تو را تشيع كردند و امروز شفاعت و دعاي تو را تمنا دارند.

ما را از شفاعت خويش محروم مگردان

رمضانعلي فرجي ـ بندر گز



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 17 فروردين 1387
باز طوفاني از جنس غم دلهاي داغ ديده بچه هاي مظلوم لشكر 25 كربلا را بي تاب كرده است . با بغضي بي امان حنجره ام را مي فشارد و دوباره دلم از درد بر ديوار سينه مي كوبد تا شايد راهي براي فرار بيابد باز حادثه غم بار شلمچه و سه راه شادت غرش تانكها تيرها مستقيم تانك و كاليبر صداي يا زهرا (س ) ياران خميني (ره ) چشمان اشك آلود در شب عمليات تمناي شهادت بچه ها از خدا به خون غلطيدن جان لشكريان دلمان را تازه تراز هر زماني در سوگ و اندوه مي نشاند و زندگي با صفاي بسيجي ها در سنگرهاي تنگ و تاريك شلمچه و فاو و هور و مجنون و ساحل اروند و قله هاي برفي كردستان با آن همه فضايل آسمانيش ما را به حسرت نشانيده است . دريغ و درد جبهه و اهالي باصفايش هر دو با ما وداع كردند و بعد آنها ثانيه ها ي عمرمان زخمي و با درد گذشت و حسرت ديروز و غبارهاي گناه امروز كه در ژرفاي تنمان رخنه كرده است و جز شرمساري و سرافكندگي در مقابل مقام آنان چيزي نداريم . هر گاه سالروز عروج لاله ها از راه مي رسد تمام ذهنمان را خاطرات مظلومانه آنان در بر مي گيرد آري شهيد طوسي اسطوره ايثار و مقاومت و از خودگذشتگي در ايام خون و خطر بود مردي كه افتخار به يادماندني استان مازندران است دلاوري كه مقام معظم رهبري در وصفش فرمودند : شجاعت و فعاليت ايشان (شهيد طوسي ) در صحنه جنگ منجر به كسب فتوحات سرافرازي و افتخاري ابدي گرديد. شهيدي كه بقول سرلشكر رحيم صفوي مالك اشتر لشكر بود مخلصي كه همه وجودش به عشق امام و اسلام مي تپيد فرمانده بي ريايي كه تمام عمرش را وقف انقلاب كرده بود و هميشه مي گفت تا پشتم به خاك نيفتد آرام نمي گيرم
نا شناس 17 فروردين 1387
با سلام به روح جاوید وپرعظمت سردارشهید طوسی که نام پر برکتش تسکین بخش بازماندگان دوران ایثار و شهادت است دوران یادواره گلوله های سرد زیستن در زمستان دوگانگی و فریب حصار سیاست...
ای سردار... ای جاویدان... ای همیشه ماندنی ... ای که نام شهید در تبرک راه تو معنا می گیرد
نا شناس 17 فروردين 1387
سلام به ارواح پاك ومطهر شهیدبزرگوار طوسی . وصیتنامه این بزرگمرد صحنه جنگ وایثار را خواندم وقتی برلحظه لحظه دقایق عمر خود می نگرم وقتی به جامعه غرق در مادیات کشورم چشم می دوزم وقتی کلام آن بزرگوار را مرور می کنم با خود فریاد برمی آورم که ای تاریخ ما باید شرمنده اعمالمان باشیم که تاکنون برای پاسداری از آرمانهای این شهیدان چه کرده ایم چگونه می توان این گلهای پر از مهر وصفا مردان سلحشوری که جانانه جنگیدند تا امروز من وما در فصل رویش دروغ - تبسم عروسکی عشق و پیوندمکر لحظه ها مراقبین واقعی گامهای بلندشان باشیم . خوش بحالتان که با افتخار عطر دل آویز غیرت را و سجود عاشقانه و عارفانه پدر را در خود دارید و سپردن خاطرات آن شیر مرد جبهه و جنگ تاریخ را شرمنده صبوری و ایثار خود می نمائید یادش را در این روز گرامي داشته و برای روح بزرگوارش فاتحه می فرستم و با صدای حزن انگیزم می گویم فاتحهم الصلوات....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.